onsdag, december 14, 2005

*SUCK*!
Bestämde möte med anna halv tio idag. Jag som är så otroligt morgontrött lyckades masa mig upp i tid och käka frulle och va redo att gå alldeles i perfekt tid. Så tänker jag tanken att mobilen kan vara bra att ha med sig. För en kvart sen hade då anna skickat ett sms att hon inte var på skolan än och undrade om vi kunde ses kl elva. Jag hade bestämt förklarat att jag bara kunde ses mellan halv tio och halv elva. För att jag skulle kunna ta ett pumppass på lunchen och sedan ägna resten av dagen åt att plugga utan att, förhoppningsvis, störas av allt för många moment under dagen. Visserligen blir ju sällan någonting nånsin som jag planerar eller vill. Men jag sa att jag inte kunde kl elva och står fast så gott det går vid min plan för den här dagen, jag tycker inte det är mitt fel när jag sagt att jag endast kunde den tiden vi bestämt. Jämt är det så att JAG ska anpassa mig efter vad alla andra tycker, ändra mina planer och vara dem andra till lags. Jag e så sjukt trött på det. (Eller så är jag bara ett stort jävla ego). Kommer väl snart bli militant upprorsmakare och starta hatklubbar till allt och alla och skriva klagobrev till allt du kan tänka dig.

Igår var det lucia. Jag brukar jämt se till att vakna till lucia på tv bara för att fatta att det är så långt gånget som till lucia. Detta gjorde jag inte igår så jag lever fortfarande i min ovisshet om att det snart är jul, endast tio dagar kvar till självaste julafton när jag tänker efter. Men det känns inte. Julstämningen som infann sig under första advent-helgen med lussebak och pepparkakor och glögg med Jenny försvann lika snabbt som den kom.
Camilla, Jenny och Emma föreslog att vi tjejer skulle hitta på nåt på torsdag, alltså imorgon, innan julen och alla åker hem. Som vanligt är det jag som inte kan eftersom jag har en hemtenta 8-16 dagen efter. Och på lördag har Emma tenta så fredag kan inte hon. Jaja. Story of my life.

Idag flyttar Jimmy. Kollade på lägenheten igår kväll. Den va jättefin. Och köket lär ju vara en fröjd att laga mat i. Inte som här där man nästan måste hångla upp väggen medan man står och försöker fixa middag. Tror det kommer bli asbra. Kommer dock kännas lite konstigt när han flyttar ut härifrån, är så van nu vid att somna och vakna jämte honom varje dag.
Nä. Dags att plugga. Även om humöret inte precis är på topp nu efter en irriterande start...