söndag, december 18, 2005

Kvällens höjdpunkter
Pubtömningen var inte lika rolig som jag trodde den skulle bli. Tappat sin glans. Men det fanns ändå en del höjdpunkter under kvällen. Den första är väl egentligen innan pubtömningen när vi gick till Jimmy och inviger våra the bitch och trailer trash glas. Nästa är när vi beställer vatten av Dennis och glatt sjunger med i Feliz Navidad som ljuder i högtalarna. (Vi körde varannan vatten eftersom första drinken intogs vid femtiden och kvällen skulle bli lååång. Och jag var som nykter hela kvällen. Det börjar nästan bli skrämmande att jag i stort sett aldrig e bakis och sällan blir särskilt påverkad.) Efter det här kom den allra största höjdpunkten vilket fick mig att se upp till Jenny ännu mer, nämligen när Tommy gjorde nåt som gjorde ont på henne och hon i protest kastade ut sitt vattenglas på honom med kommentaren "så går det serru!". Fan vad jag garvade. Länge! Det var verkligen så jävla roligt!

Nästa höjdpunkt var när jag och Jenny sjöng 800 grader på karaoken och skrek så mycket att vi knappt kunde prata sen. Höjdpunkten efter det var när jag hittade tomtebloss som vi tände med Emma och hoppades att brandlarmet som uppenbarligen är känsligt inte skulle gå igång. (Även om det också hade varit en höjdpunkt). Samtidigt sjöng vi än en gång Feliz Navidad. Nästa höjdpunkt som fick Jenny att garva hjärtligt var när en kille ställde sig bakom, eller typ på eller hängde på mig eller försökte klämma ihjäl mig med sin svettiga närvaro och frågade hur läget va vilket genast fick mig att svara "ja skitbra tills du kom". Piken tog han inte och jag sa åt honom att backa åtminstone en decimeter ifrån mig vilket han svarade "Men jag bits inte" på en antal gånger...eeeh? Nä men jag vill inte ha dig hängande på mig ändå. Jenny sa också åt honom men det tog lååång tid innan han fattade.

Kvällens cred för bästa klädsel och äkta julstämning får Trelleborg- slash Balder-Kalle för sin grymt fina helröda kostym! Om vi då tar kvällens stora minus så är det Balder. Visst, det är stressigt och drygt att jobba när det e så mycket folk och man vet inte vilka som egentligen kom och ville beställa först. Men de man känner brukar man ju ändå uppmärksamma, särskilt om de står rakt framför en. Och vi stod rakt framför Björn HUR länge som helst och verkligen alla fick beställa utom vi. Och när vi bestämt oss för att: får vi inte beställa efter den han håller på med nu så går vi, DÅ fick vi äntligen kontakt med honom och han frågade jävligt spydigt "Jaha, vill ni ha nåt eller?" EEh JAAA. Nä vi står och tittar på er när ni jobbar för att se att ni sköter er eller bara för att det e så djävulskt roligt!! People...

Många var allmänt konstiga och sura den kvällen. Och jag kan dela ut kvällens mest creepy-pris till nån jag inte vet vem det är då Jenny beställer vatten till oss och håller min hand samtidigt då jag står bakom henne. Killen bredvid henne stirrar på mig med uppspärrade ögon och skräckslagen min, som att han trodde att vi var lesbiska och att han var homofob. Jag blev fan rädd!
Mmm. Jaja förväntningarna på kvällen var väl högre än vad det levde upp till. Det har ju varit otroligt kul förut, men som sagt det mesta har tappat sin glans. Det var trots allt mycket folk på kåren vilket var roligt och kvällens stora plus var att få ha sådär kul och tokdansa med Jennygirl igen, det har jag saknat.
Sen att få gå hem den sötaste killen på hela stället som alltid förgyller varje minut är ju kvällens absolut största plus :)