tisdag, december 20, 2005

Bad day...
Som om nåt tänkte påminna mig om att livet e hårt men orättvist och att man minsann inte kan gå omkring och vara glad, har den här dagen varit precis motsatsen till gårdagen. Rent jävligt. Och dagen har varit lång. Var i skolan redan vid åtta, den tidigaste föreläsningen på hela terminen. Efter det hade jag hela dagen planerad med allt jag var tvungen att ta itu med. Och givetvis skulle ALLT som kunde försvåra mina planer inträffa. Bland annat så strejkade datorn och jag trodde helt seriöst att jag skulle bli tvungen att lämna in den på reparation eller köpa ett nytt svindyrt batteri eftersom jag absolut inte har råd med det. Och alla jävla bilar sen som inte fattar att man ska släppa över gående. Och de som fattar och stannar börjar köra innan man e över och jag tror varje gång att jag ska halka och bli överkörd, hamna på akuten och inte kunna åka hem alls i jul. Och folk som går in i en hela tiden. URSÄKTA att jag finns till! Jävla kärring på ica som hela tiden skulle gå dit jag gick och ständigt putta till mig varje gång... AAAAAAA!! Jag får lust att skrika. Och när jag stod där i kön med världens pissigaste humör och bara ville hem så testades min godhet då en tjej undrade om hon fick gå före för hon hade ju bara ett paket tamponger och skulle med bussen om sju minuter... *SUCK* Okej då... grymtade jag uppgivet.
Och visst glömde jag ta med mig nyckeln till Jimmys lägenhet där jag skulle ställa maten så jag slipper bära både det och mina väskor samtidigt dit imorrn. Och osis såklart var han inte hemma heller. Det här är bara några ynka guldkorn från dagen. Längtar tills imorrn eftermiddag när jag äntligen får gå hem till Jimmy och fira hans födelsedag och laga grymt lyxig, onyttig och fruktansvärt gott käk och dricka vin (helt otroligt nog finns det ett vin jag tycker ganska bra om) och relaxa och mysa. Dagen efter, och efter den där sanslöst omänskliga datumet för föreläsningen, är det dags att åka hem och fira jul... Hoppas bara inte tåget blir försenat eller nåt så att jag missar tåget från sthlm till malmö och inte kommer hem alls... skulle ju inte förvåna mig särskilt mycket.