fredag, december 23, 2005

Jul!
Efter en lång, lång tågresa kom jag äntligen fram till Trelleborg vid midnatt igår. Tack Malin för lånet av boken som jag slukade hela vägen!
Nu är det lilla julafton och som vanligt firar vi, bara familjen, idag med julmat, gröt och julgodis. Kommer rulla fram till Sundsvall sen antagligen, men det hör ju julen till! Nu är det den klassiska traditonen att spela på bingolottos uppesittarkväll. Jag var tvungen att gå iväg nu bara när Jill Johnson sjöng. Jag klarar inte av henne. Ligger på samma nivå som Shakira. Eller värre faktiskt.
Imorrn julafton kommer vi som vanligt att vara hos mormor och morfar med annan släkt. Då blir det saltlånga istället för det tradionella julbordet. Och så blir det risgrynsgröt med saftsås. Mmm. Nu kommer många tycka vi skåningar är ännu konstigare. Men då får ni väl tycka det, det är ni som missar nåt grymt gott! ;)
Nu är det dags att vinna en resa på lotten har jag bestämt mig för. Det vore en suverän julklapp!
Vill passa på att skicka en massa julkramar och önska er alla en supermysig jul!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Saftsås? fy fan!

4:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home